سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خودت va خودم

                   التودد الی الناس نصف العقل 
          مهرورزی و دوستی با مردم نصف عقل است.
                                                                    ( تحف العقول ص 425)
حضور دوست در همه دوران نوجوانی، بلوغ، جوانی و... از نیازهای انسان به شمار می آید و در روایات اهل بیت(ع) و سخنان بسیاری از روان شناسان و علمای مذهب، تاکیدی فراوان بر اهمیت دوست به چشم می آید.
حال اگر بخواهم تعریفی مختصر در مورد دوستی داشته باشم باید بگویم که دوستی نوعی پیوند و ارتباط است که بر اثر عشق، علاقه و با زیر بنای محبت، بین فرد با دیگران به وجود می آید و این علاقه و ارتباط بایستی از روی آگاهی و توجه و همراه با رعایت حقوق دوستان باشد.
هر چند که من بر این باورم که همه ی انسانهایی که به نوعی با آنها در ارتباط هستم خواهران و برادران من هستند و رابطه ای صمیمی و دوستانه بین ما است و از دوستان یکدیگر به شمار می آییم؛ اما به این نکته نیز باید توجه داشت که «دوستی» کلمه ی ارزشمندی است و هر کسی را نمی توان «دوست» نامید. چرا که محیط رشد و تربیت افراد متفاوت است و هر کسی خلق و خو و منشی خاص برای خود دارد.
پس همان گونه که در ابتدای صحبتم گفتم انسان نمی تواند بدون دوست باشد و همچنین نمی تواند هر کسی را به عنوان دوست برگزیند و به او اعتماد کند.
بنابراین باید در لحظه ی انتخاب که لحظه ای حساس است، دقت ویژه داشته باشد و همراهی را برای خود انتخاب کند که در این راه او را به سمت سعادت و پیشرفت هدایت کند و همچنین ما نیز به عنوان دوست برای طرف مقابل این چنین باشیم.
و اما از بهترین راه هایی که می توان در انتخاب دوست از آن استفاده کرد آزمودن آنهاست. یعنی پیش از اینکه ارتباطی نزدیک و صمیمانه برقرار کنیم آنها را بیازماییم.
          کسی که پیش از آزمودن، اطمینان کند، پشیمان می شود.
                                                                                  
امام علی(ع)
دوستان عزیز آنچه که گفتم بخشی از تجربیات و مطالعات من بود که در پایان آخرین پست مربوط به موضوع دوستی تشکری ویژه از نویسندگان کتاب های مورد مطالعه ام خواهم داشت. و به شما نیز التماس دعا دارم، آخه امتحان دارم


نوشته شده در شنبه 86/2/22ساعت 2:48 عصر توسط زینب نظرات ( ) |

هر نکته ای آغازی دارد
هر زندگی تولدی دارد
هر بهاری زیبایی دارد 
این وبلاگ هم آغازی دارد
تولد تازه برای اوست
بهاری است برای زمستان 
او شروعی ست برای دوستی ما
 
دوستان سلام:
            اگر چه ما هم دیگر را از نزدیک نمی بینیم اما فکر میکنم بتوانیم دوستان خوبی برای یکدیگر باشیم .
خوب من دلم می خواهد راجع به موضوع های مختلفی که نظرم را جلب می کند و می تواند برای خودم و بقیه ی دوستانم مفید باشد مطلب بنویسم ؛ و دوستی از اولین موضوعات من است که دلم می خواهد شما دوستان خوبم با نظرات ارزشمندتان همراه راهم شوید و مرا دراین راه یاری کنید. در ضمن از خاله ی خوبم هم تشکر می کنم که در زمینه های مختلف مرا یاری کرده و می کند .


نوشته شده در جمعه 86/2/21ساعت 1:2 عصر توسط زینب نظرات ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت